Wie zijn wij?
Het bedrijf BMC Tools werd in 2010 opgericht door Walter DEVLIES, Jean-Pierre LANNOY en Yves VAN ERMEN.
Deze drie personen zijn al vele jaren vastgoedbeheerders. Zij treden actief op in vakorganisaties en genieten erkenning als gerechtelijk expert. Zij vervullen een toonaangevende rol in de wereld van de mede-eigendom in België en hun bekendheid overstijgt de landsgrenzen.
Wat zijn de doelstellingen van BMC Tools?
1.De eerste tweetalige portaalsite over mede-eigendom oprichten door middel van de websites www.bonjourcopro.be en www.halloresidentie.be. Deze portaalsite behandelt alle onderwerpen die te maken hebben met mede-eigendom (juridische aspecten, architectuur, design, dagelijks leven, investeringen, …) en staat open voor al wie actief is op dit domein (syndicus, mede-eigenaar, verenigingen van mede-eigenaars, beroepsorganisaties, leveranciers, gespecialiseerde advocaten, enz.) en over deze onderwerpen wil communiceren.
Het platform is vanaf maart 2011 online bereikbaar.
2.Syndici die al dan niet beroepsmatig actief zijn een internetinstrument ter beschikking stellen: ITEM Solution (zie verder).
3.Deelnemen aan studies op het domein van de mede-eigendom en aan initiatieven die een verbetering van de werking van de verenigingen van mede-eigenaars tot doel hebben.
4.Conferenties en seminaries organiseren die in verband staan met de opdracht van het bedrijf en beroepsopleidingen verschaffen.
Wie is onze partner?
Om zijn doelstellingen te bereiken heeft BMC TOOLS voor België een exclusiviteitsovereenkomst gesloten voor het softwareontwikkelingsproduct ITEM SOLUTION - www.itemsolution.com - dat op initiatief van het Canadese bedrijf MONTREAL SQUARE werd gecreëerd.
Dit product wordt momenteel aan de “Belgische normen” aangepast. Het is binnenkort beschikbaar.
Welke functies biedt ITEM Solution?
Deze tool, die eigendom is van de vereniging van mede-eigenaars, is als volgt samengesteld:
Enerzijds een Front Office die bestaat uit:
1.Een module voor het beheer van briefwisseling en documenten (basisakte, plannen, …): aanmaken en/of beheren van deze documenten, waarbij ze rechtstreeks en automatisch online worden geplaatst. Ze zijn raadpleegbaar, downloadbaar en afdrukbaar, afhankelijk van de toegangsrechten van de persoon in kwestie.
2. Een module voor het beheer van de gegevens van de mede-eigenaars, de bewoners en de leveranciers.
3.Een module voor het beheer van de algemene vergaderingen: agendabeheer, verzending van de convocaties volgens de voorkeur van elke mede-eigenaar, opstellen van de notulen, verzending van de notulen.
4.Module van de werkzaamheden: opvolging van de bestekaanvragen en bestellingen.
5.Overdrachtsmodule: automatiseert het leveren van de documenten in het kader van artikel 577-11 §1 en §2.
6.Communicatiemodule: alle personen die betrokken zijn bij de mede-eigendom (mede-eigenaars, raad van mede-eigendom, syndicus, bewoners) kunnen, op hun niveau, toegang krijgen tot de website van de vereniging van mede-eigenaars en documenten raadplegen.
Zij kunnen ook vragen dat de syndicus zou optreden. De opvolging van de aanvragen kan online worden geraadpleegd.
7.Een module met forum en blog
8.Een module om schadegevallen voor de verzekering op te volgen
9.Gegevens bewaren en back-up op verscheidene servers
10.Aan het einde van het contract, teruggave van alle documenten en/of bestanden van de vereniging van mede-eigenaars aan de syndicus, in een gecomprimeerd bestand.
11.…
Anderzijds een Back Office-dienst:
1.Beheer van de dubbele boekhouding van de vereniging van mede-eigenaars door BMC Tools. De syndicus verstuurt per e-mail naar het Back Office de facturen in PDF-formaat. Het Back Office houdt de boekhouding bij volgens het boekhoudplan en voert alle boekingen uit.
-
2.Door het Back Office worden de volgende elementen geproduceerd en voor de mede-eigenaars online geplaatst:
- de balans
- een gedetailleerde afrekening, waarbij elke mede-eigenaar de boekhoudstukken kan inkijken
- de historiek van elke mede-eigenaar
- de evolutie van de uitgaven in vergelijking met het budget dat door de algemene vergadering werd goedgekeurd
3.Het Back Office produceert en verstuurt naar de syndicus alle documenten die nodig zijn om de facturen te betalen, de banken op te volgen, de onbetaalde rekeningen op te volgen, alle boekhoudjournalen bij te houden.
Deze innoverende oplossing is ideaal voor verenigingen van mede-eigenaars waarvan één mede-eigenaar de rol van syndicus vervult. Tegen een redelijke prijs beschikken zij over een krachtig instrument om tegemoet te komen aan de eis voor meer transparantie van de nieuwe wetgeving. Deze syndicus kan bij BMC Tools ook terecht voor steun als hij vragen heeft over de werking van zijn mede-eigendom.
Met ITEM Solution beschikken professionele syndici die een beperkt aantal verenigingen van mede-eigenaars beheren, over een geavanceerd instrument dat minder duur is dan een specifiek programma voor professionele syndici.